štvrtok 15. júla 2021

G. Orwell: Zvieracia farma - odporúča N. Pappová

     Ako zvyknete tráviť svoj voľný čas? Ja v poslednej dobe siahnem po dobrej knihe, pretože to pre mňa nikdy nie je strata času. Čítanie je upokojujúce, poučné a môže byť aj zábavné. Práve pri príležitosti marca- mesiaca kníh som sa rozhodla, že vám predstavím novelu Zvieracia farma od Georgea Orwella. 

Zdroj: https://www.databazeknih.cz/img/books/29_/29296/bmid_zvieracia-farma-Jew-29296.jpg

    Kniha ma zaujala už len samotným názvom. Spočiatku som verila, že to bude nejaká komická príhoda zo života zvieratiek, no ukázalo sa, že som sa mýlila. Náučný charakter diela s nadčasovým odkazom. Samotný dej opisuje zvieratá na farme, ktoré sa rozhodli oslobodiť sa spod vlády ľudí a začať nový, slobodný a šťastnejší život. Spočiatku pekná idea sa však stretla s pochopením len čiastočne. Pôvodne rovnocenné spolužitie zvierat sa tak razom premení na teror.

Celý príbeh je jednou veľkou metaforou a skutočný zmysel sa nachádza ešte hlbšie. Pri pozornom čítaní si môžeme všimnúť, že zvieratá reprezentujú skutočných ľudí a stvárňujú aj naše negatívne vlastnosti: klamstvo, podvádzanie, vyhrážky, útlak. Bohužiaľ, aj tieto javy sa občas vyskytujú.

Po prečítaní tohto diela sa určite budete pozerať na veci inak. S veľkou pravdepodobnosťou vám kniha predostrie nový pohľad na politický život. A možnože prehodnotíte názory, ktoré ste doposiaľ zastávali. Myslím si, že novela upúta nielen čitateľov zaujímajúcich sa o spoločenské dianie, ale iste aj všetkých ostatných. Oplatí sa ju prečítať aj pre myšlienky obsiahnuté v príbehu, ktoré sa dajú aplikovať do skutočného života. Sú nadčasové a určite stoja na zamyslenie. Stretli ste sa už s niečím podobným? Ako by ste reagovali na mieste zvieratiek vy?

 

V mene Gympláčika,

Nikoleta Pappová 😊

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára