nedeľa 21. mája 2017

J. K. Rowlingová – Harry Potter a Prekliate dieťa

Harryho Pottera netreba nikomu predstavovať. Je celosvetovo známy pre všetky vekové skupiny. Príbeh knihy Prekliate dieťa sa odohráva 19 rokov po tom, ako Harry spolu s priateľmi porazili Lorda Voldemorta. Hlavnými postavami je známe trio – Harry, HermionaRon, no postupne ich v diele nahradia ich deti. Celý príbeh sa točí okolo Albusa Severusa Pottera, syna Harryho Pottera Ginny Weasleyovej Potterovej, a Scorpiusa Malfoya, syna  Draca Malfoya.
zdroj: http://lepsiden.sk/wp-content/uploads/2016/07/har4.jpg

            J. K. Rowlingová je len pseudonym autorky menom Joanne Rowlingová. Pre dospelých je známa aj pod pseudonymom Robert Galbrait. Napísala 7 románov z čarodejníckeho sveta, predala vyše 450 miliónov výtlačkov a jej knihy boli preložené do 79 jazykov. Je scénaristkou a producentkou filmu Fantastické zvery a ich výskyt. Knihu Prekliate dieťa sa rozhodla napísať po mnohých výzvach a prosbách fanúšikov.
zdroj: http://lepsiden.sk/wp-content/uploads/2016/08/pot3-563x347.jpg

            Dej knihy sa odohráva, ako sme už zvyknutí, na Rokforte. Spolu s Albusom a Scorpiom nazrieme do niekoľkých ročníkov pôsobenia na čarodejníckej škole. Obaja zažijú veľa dobrodružstiev a budú sa snažiť trošku pozmeniť aj čas. V tomto príbehu už ani naši traja priatelia nie sú tým, čím bývali. Všetci traja pracujú na Ministerstve mágie. No nie všetko sa bude točiť okolo Albusa. Dozvieme sa aj to, ako sa všetko zmenilo po Čarodejníckej vojne a po porážke Pána temnôt. Viac by som už prezrádzať nechcel, aby ste neprišli o zážitok, ktorý nám kniha ponúka.

            Od knihy som sa nevedel odtrhnúť. Príbeh je pútavý hlavne pre skalných fanúšikov tejto série. Čítal som ju cez deň, ba dokonca aj v noci, len pri svetle v mobile. Príbeh ma dostal svojou pútavosťou a zaujímavosťou. Chcel som sa dozvedieť, čo sa stane ďalej a ako sa to celé ešte viac zapletie. Som veľkým fanúšikom čarodejníckeho sveta  a práve táto kniha ma dokázala prekvapiť a zaujať asi najviac, lebo som ani sám netušil, čo ma čaká a čo presne mám od nej očakávať. No stálo to za to, aby som kvôli nej chodil spávať neskoro.

            Knihu som si predobjednal, aby som bol medzi prvými, ktorí ju prečítajú. Odporúčam ju každému, koho zaujíma, čo sa stalo ďalej po Voldemortovej smrti. Tak hor sa do čítania!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára