utorok 6. júna 2017

Zostaň so mnou & Kam zmizla

     Jeden osudný deň vám môže zničiť celý váš život. Aj keby ste si priali, aby to bol len zlý sen, nie je, je to skutočné. Všetko môžete stratiť v jedinej sekunde. 

zdroj: https://data.bux.sk/book/080/082/0800828/large-zostan_so_mnou_kam_zmizla_komplet.jpg
     
     Autorkou príbehu je Gayle Formanová- úspešná americká spisovateľka a novinárka, ktorá získala mnoho ocenení. Vo svojich článkoch sa venuje predovšetkým problémom tínedžerov. Z knihy Zostaň so mnou vznikol aj rovnomenný film. 
zdroj: http://cine-max.sk/sites/cinemax/tmp/localbinaries_zostan-so-mnou-01_b7f66a678d8be8fe696c627a377f30ae.jpg

Autorka opisuje život sedemnásťročnej Mie, ktorá má všetko po čom túži. Je talentovanou violončelistkou, má milujúcu rodinu a priateľa  Adama, ktorý ju nadovšetko miluje. Keď ju prijmú na Juliard, prestížnu školu ďaleko od domova, čaká ju vážne rozhodnutie.

                Lenže v jedno osudné ráno sa jej život zmení. Problémy, ktoré riešila pred niekoľkými hodinami, už nie sú dôležité. Teraz ju čaká najťažšie rozhodnutie. Musí sa odhodlať či zostane alebo odíde.
                Návrat do starého života bude bolestný, ale nebude sama. Čaká na ňu rodina, Adam, najlepšia kamarátka Kim a hudba. Všetko závisí len a len od nej. Rozhodne sa odísť alebo „zostane“?  
                V ďalšej časti románu pod názvom "Kam zmizla" zničený Adam rozpráva o ich spoločnej láske a o tom, čo sa udialo počas rokov. Po tom, čo Mia náhle zmizla z Adamovho života, sa všetko zmenilo. Mia sa stala violončelistkou a z Adama sa stal slávny rocker. Po niekoľkých rokoch ich osud dá znova dokopy. Nečakané stretnutie v New Yorku oživí staré rany. Počas nočnej prechádzky spomínajú na minulosť a  jeden druhému si otvárajú srdcia. Čo sa však stane? Dajú sa odpustiť chyby, nesplnené sľuby a vrátiť stratený čas?
                Túto knihu som dostala na narodeniny. Dovtedy som o nej ani nevedela, ale už na začiatku ma zaujala. Čím viac som ju čítala, tým bola zaujímavejšia. Samozrejme, nechýbali ani slzy. Bola to prvá kniha, nad ktorou som plakala. Aký je len ten život nevypočítateľný. V jednej chvíli sa môže úplne zmeniť. Z  vrcholu môžete spadnúť až na samé dno.
 Kto tvrdí, že dýcham hudbu? Kto tvrdí, že vôbec dýcham?
„Kam zmizla? Myslíš na mňa vôbec? Zničila si ma. Máš sa fajn?“

Odporúčam vám, aby ste si kúpili obidve knihy spolu :) Ak sa vám moja recenzia páčila, dajte mi o tom vedieť v komentároch. :) 

                                                                                                                                  Vivienn Üvegesová 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára